www.gpp-osijek.com
http://www.gpp-osijek.com/forum/

Malo o povijesti GPP-a
http://www.gpp-osijek.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=10
Stranica: 1/2.

Autor/ica:  admin [ uto vel 05, 2008 7:50 pm ]
Naslov:  Malo o povijesti GPP-a

Gradski prijevoz putnika Osijek (kratica GPP) je gradsko trgovačko društvo koji je operater tramvajskog i autobusnog prometa u Osijeku.

Postoji još od davne 1884. godine kada je u Osijeku krenuo konjski tramvaj, prvi u Hrvatskoj. Osijek se može pohvaliti da je imao tramvaj prije mnogih europskih i svjetskih gradova. Primjerice, imao ga je prije San Francisca kojemu je tramvaj danas jedan od zaštitnih znakova. Godine 1926. izvršena je elektrifikacija tramvajske linije koja je do tada bila jednokolosiječna i prolazila je kroz sredinu Tvrđe. Trasa je izravnana i izmještena izvan Tvrđe, te je uveden dvokolosječni promet s okretištima na oba kraja linije (Zeleno polje - Podrgrađe). Današnja okretišta su na istoku Zeleno polje, na zapadu Višnjevac i na jugu Bosutsko naselje (Mačkamama).

Kasnijih godina je dodatno uveden i autobus tako da se prijevoz putnika odvaja na tramvajski i autobusni promet. Osijek je od 2006. poslao stare tramvaje TATRA T3 na obnovu u Češku. Sačuvana su i restaurirana tramvajska električna kola iz 1928., koja služe kao turistički tramvaj koji je od prošle godine stavljen u funkciju. Tramvajski prijevoz se odvija na tri linije (treća nova linija za Bosutsko naselje otvorena je za dan grada 2006. godine).

Preneseno sa: http://hr.wikipedia.org/wiki/Gradski_pr ... ika_Osijek

Uskoro više!

Autor/ica:  admin [ pon vel 18, 2008 9:26 pm ]
Naslov:  Re: Malo o povijesti GPP-a

Stranica Hrvatskog lista iz 1943. godine.
Zanimljivo je kako se tramvaj onda nazivao "Munjovoz", u članku se govori kako je u Osijeku porasla potreba za "Munjovoznim" kapacitetima te kako je problem nabaviti osovine za vozila (a radi se o Škodama kakvu mi sada jednu trenutno imamo, zamislite kako je onda sada tek teško nabaviti osovinu ;) ).Kao rješenje tadašnja "Munjara" (sada GPP) je uvela da jedna kola vuku dvije prikolice.

slika

Autor/ica:  admin [ pon vel 18, 2008 9:47 pm ]
Naslov:  I još Malo o povijesti GPP-a

Evo da vidite kako su nekad u GPP-u (odnosno Munjari) radnici sami pravili prikolice,kakva Češka :)

Prikolica (kostur) na ulasku u remizu, ako primječujete remiza je ista kao i danas.
slika

Radnici koji su radili na konstrukciji prikolice...
slika

Remontna radiona u kojoj su se radili remonti i konstrukcije.Ova radionica i danas postoji na istom mjestu i služi istoj svrsi.
slika

Autor/ica:  admin [ pon vel 18, 2008 9:57 pm ]
Naslov:  Re: Malo o povijesti GPP-a

Evo još malo Škode sa ulica Osijeka.

Motor br.5 sa prikolicom...
slika

Još uvijek pokušavam saznati o kojem se ovdje tramvaju radi, navodno je Škoda ali neznam koji model, ako netko zna neka napiše nešto.
slika

Autor/ica:  Jura [ pon vel 18, 2008 9:59 pm ]
Naslov:  Re: Malo o povijesti GPP-a

Ovaj zadnji tramvaj je ĐĐ-T101.Ti bi se trebali vratiti u Osijek. ;)

Autor/ica:  tram4 [ pon vel 18, 2008 10:02 pm ]
Naslov:  Re: Malo o povijesti GPP-a

100% je to 101. Optička varka, a i stara slika, pa se malo drugčiji čini. ;)

Autor/ica:  Jura [ pon vel 18, 2008 10:08 pm ]
Naslov:  Re: Malo o povijesti GPP-a

admin je napisao/la:
Nekako mi kratko izgleda , jesi siguran???


100 %!

To je samo optička varka...

Evo jedne slike T101 u Osijeku,pa možda prepoznaš... ;)

slika

Autor/ica:  admin [ pon vel 18, 2008 10:14 pm ]
Naslov:  Re: Malo o povijesti GPP-a

Evo ga, čelnici grada i Munjare na svečanom puštanju u rad iste one prikolice koju su gore konstruirali, inače originalni nacrti na svili po kojima je ova prikolica rađena još uvijek su u arhivi GPP-a.
slika

Ovdje su se slikali praktikanti koji su učestvovali u konstrukciji prikolice, na pozadini ove slike imam njihova Imena i Prezimena te potpise svakog od njih.Svakako obratite pažnju na detalj na tramvaju koji vuče ovu prikolicu u pozadini (gornji lijevi dio).Takva su vremena bila tada :)
slika

Autor/ica:  BMT [ pon vel 18, 2008 10:56 pm ]
Naslov:  Re: Malo o povijesti GPP-a

admin je napisao/la:
100% je to 101. Optička varka, a i stara slika, pa se malo drugčiji čini. ;)


Izuzmemo li trolu koja izgleda drugačije (i nešto malo krov) zaista izgleda kao "stojadin". Jedino mi nije jasno što mu to služi kao prikolica.

Autor/ica:  Jura [ pon vel 18, 2008 11:00 pm ]
Naslov:  Re: Malo o povijesti GPP-a

BMT je napisao/la:
admin je napisao/la:
100% je to 101. Optička varka, a i stara slika, pa se malo drugčiji čini. ;)


Izuzmemo li trolu koja izgleda drugačije (i nešto malo krov) zaista izgleda kao "stojadin". Jedino mi nije jasno što mu to služi kao prikolica.


To je,čini mi se,prikolica Škode...

Autor/ica:  BMT [ pon vel 18, 2008 11:00 pm ]
Naslov:  Re: Malo o povijesti GPP-a

admin je napisao/la:
Stranica Hrvatskog lista iz 1943. godine.
Zanimljivo je kako se tramvaj onda nazivao "Munjovoz", u članku se govori kako je u Osijeku porasla potreba za "Munjovoznim" kapacitetima te kako je problem nabaviti osovine za vozila (a radi se o Škodama kakvu mi sada jednu trenutno imamo, zamislite kako je onda sada tek teško nabaviti osovinu ;) ).Kao rješenje tadašnja "Munjara" (sada GPP) je uvela da jedna kola vuku dvije prikolice.



Čini se da se samo u Hrvatskom listu tramvaj zvao munjovoz (uopće ne pogađa u bit tramvaja, tko li se samo sjetio izraza), jer u ostalim novinama koje su prikazane piše tramvaj. Jesi li siguran da "munjara" nije elektrana?

Autor/ica:  Anton [ uto vel 19, 2008 1:26 am ]
Naslov:  Re: Malo o povijesti GPP-a

BMT je napisao/la:
Čini se da se samo u Hrvatskom listu tramvaj zvao munjovoz (uopće ne pogađa u bit tramvaja, tko li se samo sjetio izraza), jer u ostalim novinama koje su prikazane piše tramvaj. Jesi li siguran da "munjara" nije elektrana?


Puno ime tvrtke kada je krenuo električni tramvaj je bilo : "Munjara, tramvaj i vodovod općine slobodnog i kraljevskog grada Osijeka", te otud i ime u novinama.

Ta tvrtka je postojala pod tim imenom do 1946., pošto su novine iz 1943. otuda i ime "munjovoz".

Autor/ica:  admin [ uto vel 19, 2008 7:38 am ]
Naslov:  Re: Malo o povijesti GPP-a

BMT je napisao/la:
Čini se da se samo u Hrvatskom listu tramvaj zvao munjovoz (uopće ne pogađa u bit tramvaja, tko li se samo sjetio izraza), jer u ostalim novinama koje su prikazane piše tramvaj. Jesi li siguran da "munjara" nije elektrana?


Anton je u pravu puno Ime je "Munjara, tramvaj i vodovod općine slobodnog i kraljevskog grada Osijeka", i žargonski naziv te tvrtke je bio "Munjara" , a inače sigurno je da se nije samo u Hrvatskom listu nazivao Munjovoz.Prošle godine sam pregledao (odnosno gospođa Vinaj iz muzeja) sve one silne novine iz tog doba koje naš muzej posjeduje i moram ti reči da se uopće nigdje ne spominje tramvaj, tada je to bio munjovoz u svim novinama (tih godina) e sad dali je to tada bio popularan naziv kao što je sada npr. "treska" ne bih mogao znati, ali kažem činjenica je da se je masovno upotrebljavao "Munjovoz".

Autor/ica:  T3PVO [ uto vel 19, 2008 8:07 am ]
Naslov:  Re: Malo o povijesti GPP-a

Još jedna mala opaska za slike gore, osim slika 101-ice, ostale su uslikane u periodu 1942-1943 god.

Autor/ica:  BMT [ uto vel 19, 2008 8:22 am ]
Naslov:  Re: Malo o povijesti GPP-a

admin je napisao/la:
BMT je napisao/la:
Čini se da se samo u Hrvatskom listu tramvaj zvao munjovoz (uopće ne pogađa u bit tramvaja, tko li se samo sjetio izraza), jer u ostalim novinama koje su prikazane piše tramvaj. Jesi li siguran da "munjara" nije elektrana?


Anton je u pravu puno Ime je "Munjara, tramvaj i vodovod općine slobodnog i kraljevskog grada Osijeka", i žargonski naziv te tvrtke je bio "Munjara" , a inače sigurno je da se nije samo u Hrvatskom listu nazivao Munjovoz.Prošle godine sam pregledao (odnosno gospođa Vinaj iz muzeja) sve one silne novine iz tog doba koje naš muzej posjeduje i moram ti reči da se uopće nigdje ne spominje tramvaj, tada je to bio munjovoz u svim novinama (tih godina) e sad dali je to tada bio popularan naziv kao što je sada npr. "treska" ne bih mogao znati, ali kažem činjenica je da se je masovno upotrebljavao "Munjovoz".


Ne sporim da je bio munjovoz i u drugim novinama, malo sam se krivo izrazio, nego dao si primjere iz dvaju novina u kojima piše tramvaj, a na njima je (istina rukom) napisan datum iz '43.

Što se tiče munjare, gdje god sam čitao o munjarama, mislilo se na elektranu. Samo iz naziva tvrtke, ne iščitava se da nisam u pravu jer je u sklopu tvrtke bio vodovod, pa tko kaže da nije bila i elektrana. Štoviše, kad čitam onu knjižicu o 100 godina GPP-a, tamo piše i recimo:
"Elektrana i tramvaj su pušteni u promet 12. XII. 1926. pod nazivom Gradska Munjara odnosno Gradski električni tramvaj. Bio je to veliki dan za grad Osijek kada je dobio električnu centralu koju su tada zvali Munjarom,..." (str. 9)
U pravilima Munjare, tramvaja i vodovoda iz 1929. piše da je istoj svrha:
"...proizvodnja i naplatna dobava električne struje u pogonske i rasvjetne, javne i privatne svrhe...".

Iz toga svega bih rekao da je munjara elektrana koja je, kao i vodovod i GET (Gradski električni tramvaj) bila dijelom jednog poduzeća (nešto poput Bandićevog Holdinga), a ne kao danas kao 3 poduzeća.

Autor/ica:  admin [ uto vel 19, 2008 9:24 am ]
Naslov:  Re: Malo o povijesti GPP-a

Uopće je nebitno da li je u sklopu bila elektrana (bila je u sklopu da) ono što sam u postu napisao "Munjara" je naziv koji su građani koristili za tadašnji Gradski prijevoz, kao sada što ne govore:"Vozio sam se Gradskim prijevozom putnika Osijek" nego kažu "Vozio sam se GPP-om" tako i onda nisu govorili: "Vozio sam se Munjarom, tramvajem i vodovodom općine slobodnog i kraljevskog grada Osijeka" znači žargonski naziv je bio "Munjara" i u to budi siguran jer je to 100% tako, a zašto si se ti sada uhvatio toga ne razumijem?????

Što se tiče kritike na (istina rukom) napisan datum iz '43 , pa ako malo bolje pogledaš u donjem desnom članku pod nazivom: "Promjena tramvajskog voznog reda na pruzi Mirogoja" iz teksta možeš pročitati da piše: "od dana 19. listopada 1943" - toliko o tome da li je to iz 43'

Molim te da ne kritiziraš svaki moj post ili detalj iz posta, a posebno te molim da ne dovodiš u upit istinitost mojih postova (ono gdje sugeriraš da smo "kao" rukom napisali 43'), znači nemoj to tako olako raditi dok ne budeš 100% siguran da sam pogriješio.

Autor/ica:  BMT [ uto vel 19, 2008 10:12 am ]
Naslov:  Re: Malo o povijesti GPP-a

admin je napisao/la:
Što se tiče kritike na (istina rukom) napisan datum iz '43 , pa ako malo bolje pogledaš u donjem desnom članku pod nazivom: "Promjena tramvajskog voznog reda na pruzi Mirogoja" iz teksta možeš pročitati da piše: "od dana 19. listopada 1943" - toliko o tome da li je to iz 43'

Molim te da ne kritiziraš svaki moj post ili detalj iz posta, a posebno te molim da ne dovodiš u upit istinitost mojih postova (ono gdje sugeriraš da smo "kao" rukom napisali 43'), znači nemoj to tako olako raditi dok ne budeš 100% siguran da sam pogriješio.


Pa nisam rekao da to nije iz 1943. Štoviše, računao sam s tim da je to iz 1943.

Autor/ica:  admin [ uto vel 19, 2008 5:23 pm ]
Naslov:  Re: Malo o povijesti GPP-a

Evo nekih primjeraka karti iz povijesti Gradskog prijevoza Osijeka...

slika

Tko bi tada rekao da će biti beskontaktne kartice, GPS, i sve ovo što nam dolazi... :)

Autor/ica:  BMT [ uto vel 19, 2008 9:29 pm ]
Naslov:  Re: Malo o povijesti GPP-a

Ova počasna je posebno dojmljiva... :D

Možda da se uvede i počasna beskontaktna (recimo za DDK-ovce [= dobrovoljne darivatelje krvi]).

Autor/ica:  tram4 [ uto vel 19, 2008 9:33 pm ]
Naslov:  Re: Malo o povijesti GPP-a

BMT je napisao/la:
Ova počasna je posebno dojmljiva... :D

Možda da se uvede i počasna beskontaktna (recimo za DDK-ovce [= dobrovoljne darivatelje krvi]).


BMT- smiri se, ovaj tvoj post nema veze sa ovom temom, tak da molim te nemoj spamat :!: Oke??

Stranica: 1/2. Vremenska zona: UTC + 01:00 [LJV]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/

Fatal error: ./cache/ is NOT writable. in C:\Users\gpposije\gpp-osijek.com\wwwroot\forum\includes\acm\acm_file.php on line 103